Post

Blog  /  Post

3 tips voor een 'Magnetic Voice' in copywriting

Bedrijven zijn steeds meer bezig met het vinden van hun 'magnetic voice', een unieke en aantrekkelijke tone-of-voice die hen kan helpen zich te onderscheiden in een overvolle markt. Deze magnetic voice is belangrijk voor alle aspecten van hun bedrijf, inclusief copywriting. Je kunt niet alles hebben, maar als je erin slaagt om deze drie dingen goed te doen, staat je copywriting sowieso al op scherp.


Copywriting Interactive Monkey

1. Schrijven vanuit je merkwaarden


Als je gaat schrijven, is het belangrijk dat je weet wie je bent en waarom klanten bij jou zouden moeten kopen in plaats van bij de concurrent. Wat zijn de belangrijkste dingen die jouw bedrijf anders maken? Waarom moet iemand jouw product of dienst kopen? Een paar voorbeelden van sterke merkwaarden zijn: lokaal, authentiek, duurzaam, betaalbaar etc. Door na te denken over waarom klanten jouw product moeten kopen in plaats van dat van de concurrent, maak je al snel een begin met het formuleren van een sterke boodschap.


2. Bepaal welke emoties je wilt opwekken


Emoties spelen een cruciaal rol in het aankoopproces. Mensen kopen niet rationeel, maar emotioneel en ze zoeken daarna pas verantwoording. Het is dus belangrijk dat je weet welke emoties je wilt opwekken met jouw content en welke gevoelens daar bij horen. Sommige voorbeeldemoties zijn: hoop, inspiratie, geluk, trots etc. Als je weet welke emotie(s) je wilt oproepen bij de lezer, is het gemakkelijker om de juiste toon aan te slaan in jouw copywriting.


3. Hou het simpel


Hoe meer woordkunst hoe beter toch? Helaas is dit lang niet altijd zo en kan het allemaal wel wat minder... Mensen hebben de neiging om moeilijke woorden te gaan gebruiken taal te gebruiken, maar vaak is minder meer. "Keep it simple, stupid". Kies liever woorden die makkelijk begrepen worden door iedereen ipv ingewikkeld jargon die alleen experts begrijpen. Hierdoor loop je namelijk potentiële klanten mis. Wanneer iemand iets begrijpt is hij of zei veel meer geneigd om door te lezen.


Conclusie


Wanneer je gaat schrijven voor jouw bedrijf of merk is het belangrijk dat je schrijft vanuit je merkwaarden, emoties opwekt en het simpel houdt.


Hebben we je enthousiast gemaakt om de samenwerking met Interactive Monkey aan te gaan? Of wil je gewoon eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden? Neem dan direct contact met ons op via 035 77 232 62 of info@interactivemonkey.nl.